Közzétéve:

Kipróbáltuk – Fóti-Somlyó

Valami jó kirándulóhely itt a közelben? Szép táj, csend, növények és állatok sokasága, könnyű terep - nagy kaptatók nélkül. Összegezve: ez a Fóti-Somlyó tanösvény.

Már 2017-ben elhatároztuk, hogy amikor az idő(járás) megengedi kimozdulunk a szabadba kirándulni egyet. Ehhez idén is tartjuk magunkat. A gyerekek már jól bírják és szeretik is a nagy sétákat a természetben.

2017-ben a leghosszabb táv a Spartacus-ösvény volt (~18 km), amit a gyerekekkel megtettünk (idén is célunk végigsétálni, és ha nem feledkezünk meg róla, még képes beszámolót is fogunk készíteni). 2018-as célunk, hogy összesen legalább 100 km-t beletegyünk a túrabakancsainkba. Szerintem teljesíthető ez a cél, sőt inkább azt várom kíváncsian, hogy a szilveszteri összesítéskor mennyivel sikerül ezen a célon túllőni.

A bakancsok bemelegítése már megtörtént, volt jó pár sétánk, amelyek közül talán a szilvásváradi Szalajka völgyben megtett kirándulás a legemlékezetesebb.

A hétvégén újra kimozdultunk és körbesétáltunk a Fóti-Somlyó tanösvényén.

A Fáy-présház parkolójából indultunk a kicsit több, mint 3 km-es túrára. Nagy szintkülönbségek nincsenek, így ez tényleg inkább csak egy bemelegítő séta volt a hosszabb kirándulások előtt.

Eltévedni nem nagyon lehet, csak a kék pillangó jelzést kell követni az ösvény mellett.

A sétánk alkalmával a természet bevetett mindent és teljes pompájában mutatkozott, szó szerint virágzott.

A terepen ez a kicsi domb is hegynek tűnik és felsétálni a tetejére megéri a kilátás miatt.

Az ösvény természetvédelmi területen halad, így nem lehet elhagyni, de így is láttunk gyönyörűen virágzó szamárkórót.

Állatok közül lepkékből (és hernyóikból) láttuk a legtöbbet, de találkoztunk rózsabogárral, szitakötővel és cincérekkel is a gyerekek nagy örömére.

Ha Budapest közelében keresel egy kisebb sétát a természetben, akkor jó szívvel ajánljuk ezt a tanösvényt. Mi is visszatérünk még. 🙂