Érzelmi intelligencia alapok

Aki azt hiszi, az érzelmi intelligencia valami “női dolog” vagy “valami spirituális, érzelgős és megfoghatatlan”, aminek semmi köze a racionális üzleti világhoz… nos elég messze jár a valóságtól.

Az érzelmi intelligencia egy készség, sőt készségcsoport, amelynek egyik legfontosabb funkciója, hogy a helyzetnek megfelelő, lehető legjobb döntést hozzuk meg.

Olyan részkészségeket sorolhatunk ide, mint a kritikus gondolkodás, a reziliencia, az együttműködés, a kreativitás, az alkalmazkodókészség, a kapcsolatteremtés képessége, a priorizálás, a problémamegoldás… ugye, már nem is olyan megfoghatatlan?

A World Economic Forum összeállította a TOP 10 munkahelyi készség listáját 2020-ra, ezen a listán az érzelmi WEFintelligencia a semmiből előtűnve a 6. helyre került.

Fel vagyunk-e készülve rá, hogy megfeleljünk ennek az igénynek? Tudjuk-e hogyan használjuk jól ezeket a készségeket?

Ideje foglalkoznunk az EQ-val, mert a teljesítményre nagy hatással van a cég vezetőinek és munkavállalóinak EQ pontszáma.

Azok, akik az átlagosnál magasabb EQ értékekkel rendelkeznek, 43x valószínűbb, hogy magas teljesítményükkel kitűnnek a munkájukban.

Melyik vezető ne akarna ilyen kollégákkal dolgozni?

graph-analysisEgy számítástechnikai vállalatnál elvégzett felmérés szerint, azok az eladóknak jelentkezők, akiket az érzelmi intelligenciájuk alapján vettek fel, 90%-kal nagyobb valószínűséggel teljesítették sikeresen az új alkalmazottaknak tartott tréninget, mint azok, akiket más szempontok alapján vettek fel.

(Hay/McBer Research and Innovation Group, 1997)

leader-of-a-group-with-an-empty-speech-bubbleEgy több mint 300 legfelső szintű vezetővel (15 nemzetközi vállalattól) készített felmérés szerint az érzelmi intelligencia készségek különböztette meg az átlagos vezetőket a legjobbaktól. Ilyen készségek például a csapat irányítás, magabiztosság, vezetői készség, stb.

(Spencer, L. M., Jr., 1997)

iced-coffeeEgy nagy italgyártó cégnél a felvett osztályvezetők 50%-a elhagyta a céget 2 éven belül, többnyire a gyenge teljesítményük miatt. Amikor az osztályvezetők kiválasztásánál elkezdték figyelembe venni az érzelmi intelligencia készségeket az előbb említett arány 6%-ra csökkent.

(McClelland,1999)

executive-managerA Center for Creative Leadership egy kutatásában azt az eredményt kapta, hogy igazgatói szinten az elmaradt teljesítmény elsődleges oka az alacsony érzelmi intelligencia készségekkel függ össze. A három legsarkalatosabb készség: a változások hatékony kezelése, a hatékony csapatmunka, és az emberi kapcsolatok kezelése. Azok a vezetők, akiknél ezek a készségek hiányoztak, nagy valószínűséggel sikertelenek voltak a munkájukban.

real-estate-sales-agentA L’Oreal-nál azok az eladók, akiket érzelmi intelligencia készségeik alapján választottak ki éves alapon átlagban 91,000 USD-ral több forgalmat bonyolítottak le, mint azok az eladók, akiket hagyományos felvételi eljárás alapján alkalmaztak. Ezek az eladók éves szinten több mint 2,500,000 USD-ral növelték a cég nettó eredményét. Ezeknek az eladóknak egyébként a lemorzsolódása is 63%-kal alacsonyabb volt az első évben, mint a hagyományos felvételi eljárás alapján alkalmazott munkatársaiké.

(Spencer & Spencer, 1993; Spencer, McClelland, & Kelner, 1997)

airline-pilotAz amerikai légierő (US Air Force) toborzói kiválasztásánál figyelembe veszik az érzelmi intelligencia készségeket (empátia, boldogság, érzelmi öntudatosság, asszertivitás). Kiderült, hogy a ezeket a készségeket figyelembe véve sokkal biztosabban (3-szor nagyobb eséllyel) meghatározhatóvá vált, hogy kiből lesz sikeres toborzó, illetve ki nem. Ez a kiválasztási módszer évente 3,000,000 USD megtakarítást jelentett a légierő számára. Ezt a kiválasztási eljárást később a fegyveres erők más fegyvernemei is átvették.

(A Government Accounting Office jelentés címe: “Military Recruiting: The Department of Defense Could Improve Its Recruiter Selection and Incentive Systems,”. Ezt a Kongresszusnak 1998 január 30-án terjesztették be. Az információ forrása Richard Handley és Reuven Bar-On)

home-insurance-symbol-of-a-house-on-handsEgy biztosítónál azok az alkuszok, akiknek az érzelmi intelligencia készségeik (önbizalom, kezdeményezőkészség, empátia) alacsonyak voltak, évente átlagban 54,000 USD értékben adtak el biztosítási szerződéseket ügyfeleiknek. Ugyanakkor azok a munkatársaik, akiknek érzelmi intelligencia készségekben erősek voltak, évente átlagosan 114,000 USD értékben kötöttek biztosítási szerződéseket ügyfeleikkel.

(Hay/McBer Research and Innovation Group, 1997)

Ez csak pár példa a sok közül, amelyek alátámasztják, hogy a munkához, illetve a karrierhez mennyire szükséges az intellektuális intelligencia mellett az érzelmi intelligencia is. A jó hír továbbra is az, hogy az érzelmi intelligencia készségek fejleszthetőek.

Megoldásaink:

  • Assessmentek, profilok, felmérések a cég igényeinek és elérendő céljainak megfelelően
  • A cég, csapat vagy vezető jelenlegi helyzetének feltárása, kérdőíves – önértékelő vagy 360-as – felmérés alapján
  • Workshopok – EQ alapozás, csapatépítő, bizalomteremtő céllal; részkészségek megerősítése
  • Félnapos vagy egész napos tréning – EQ készségek megerősítése, a kérdőívek eredménye alapján szükséges területek fejlesztése
  • Tréningsorozat – egy hosszabb távú stratégia megvalósításához, folyamatos egyeztetésekkel és visszacsatolásokkal a vezetőség felé
  • Tréningsorozat online támogatással – a tréningnapok között online utánkövetés és feladatok a hatékony beépülést célozva
  • Vezetői coaching

TÉMÁINK:

  • Vezetői – EQ – készségek fejlesztése
  • Változásmenedzsment
  • Belső és külső kommunikáció
  • A bizalom megerősítése
  • Reziliencia tréning
  • Hatékonyság növelése
  • Motiváció és kiégés kezelése EQ alapokon
  • Együttműködés, csapatmunka, csapatépítés
  • Konfliktuskezelés
  • EQ coaching

A csapat működésének, teljesítményének “térképe” a Vital Signs modellel:

VS-model-general

Kérdés, ajánlatkérés, egyedi igények egyeztetése:

info@ertsunkszot.hu

Icons made by Freepik from www.flaticon.com is licensed by CC 3.0 BY